• Køb Sense bøger

    Køb Sense bøger

    Hos mig kan du købe de populære Sense bøger til medlemspris.

    Læs mere

  • Mød Susanne

    Mød Susanne

    Susanne Kemp er sygeplejerske, Sense premium konsulent, kostvejleder med speciale i vægttab, Vane-og Overspisningscoach™ og Mentor i mad & psyke™.

    Læs mere

  • Få et sundere liv

    Få et sundere liv

    Kontakt mig hvis du ønsker at få vejledning og støtte til din varrige livsstilsændring.

    Læs mere

Mød Susanne

Mød Susanne

Min grunduddannelse er sygeplejerske med en etårig overbygning som psykiatrisk sygeplejerske. Jeg er også uddannet kostvejleder med speciale i vægttab, Sense premium konsulent, Vane- og overspisningscoach™ og Mentor i mad & psyke™.
Priser & forløb

Priser & forløb

Som Sense-konsulent har jeg variende priser alt efter hvad der efterspørges. Få et overblik over mine priser her.
SE HER
Bøger

Bøger

Jeg er forhandler af alle Suzy Wengels bestseller bøger.
KØB I DAG
Produkter

Produkter

Jeg er forhandler af et bredt udvalg af Sukrin, udvalgte varer fra Helsam og de smagfulde the blandinger fra Østerlandsk Copenhagen.
Læs her hvad Suzy Wengel siger om det særlige ved Sense

Læs her hvad Suzy Wengel siger om det særlige ved Sense

Hvad er egentlig det særlige ved Sense? Det spørgsmål bliver jeg ofte stillet. Her har jeg skrevet ni punkter ned, som jeg igen og igen støder på, når jeg holder foredrag, skriver bøger og får tilbagemeldinger fra folk omkring mig – tilsammen giver de et fint indtryk af, hvad der er særligt ved Sense. 1) Jeg vil starte med at fortælle, hvad Sense IKKE ER. Så tror jeg nemlig lettere, du kan få en fornemmelse af, hvad Sense ER. Sense er ikke regler, forbud, specialmad, færdigsyede kostplaner eller endnu en slankekur i rækken. Derimod er Sense et redskab til at normalisere dit forhold til mad. Et redskab, som du kan bruge, så det passer præcis ind i dit liv. Og netop det leder os videre til næste punkt: 2) Du kan spise det, du kan lide og tilpasse Sense til eget liv og smag. 3) Du lærer, at spisevaner ikke er ikke sort/hvide, og at mad ikke behøver at være opdelt i kategorierne sundt og usundt. Ved at leve efter Sense lærer du dermed lige så langsomt at slippe den kur-tankegang, der ofte er dominerende, når vi ønsker at ændre kostvaner. 4) Du opdager, at du selv skal tage ansvar. Du skal nemlig selv finde frem til mad, mængder og balance - der er dermed ingen færdigsyede kostplaner eller prædefinerede måder at følge Sense på. Vejen, du skal gå, er din egen, og du vil opdage, at selvom udgangspunktet er det samme, så findes der uendeligt mange måder at leve efter Sense – og alle er lige rigtige. 5) Du får mentale redskaber, der klæder dig på til at se bag om dine spisemønstre og viser dig vejen til at slippe følelsen af skyld og skam. Det vigtigste mentale redskab handler om ”at lukke spisekassen og komme videre”. Dette redskab lærer dig, hvordan du kommer videre, når du har nydt en kage eller et måltid, der ikke følger spisekassemodellen. Vanetræet er et andet mentalt redskab, der kan hjælpe dig med at skabe overblik over dine drikke- og spisevaner. 6) Du opdager, at sundhed ikke handler om kalorietælling, men derimod om at spise, når du er sulten og stoppe, når du er mæt. Strukturen i Sense hjælper dig på vej til at få kontakt til din egen følelse af sult og mæthed, så du lærer dit behov for mad og mængder at kende. Håndfuldene hjælper dig med at styre mængderne. 7) Spisekassemodellen sikrer, at din krop får, hvad den har behov for ernæringsmæssigt - og sammensætningen mætter godt. Sense følger meget fint de officielle anbefalinger - blot med færre kulhydrater, lidt flere proteiner og færre kalorier i vægttabsfasen. I den efterfølgende vægtvedligeholdelsesfase spiser de fleste lidt flere kulhydrater igen i form af brød og søde sager. Dermed får de også helt automatisk lidt flere kalorier, og det betyder, at de kan holde en balance - og en stabil vægt. 8 ) Vi griber tilbage til første punkt: Sense er ikke en kur, men derimod et redskab til at ændre spisevaner og holde fast i dem. Hvis tanker om mad fylder meget i dit hoved, vil du formentlig opdage, at Sense med sin struktur kan være med til at skabe en behagelig madro i dit indre. Og når først der er ro fra tankerne om mad, får du pludselig overskud og plads til at fylde dit hoved med alt mulig andet – og det kan opleves helt befriende. 9) Når du følger Sense, får du mulighed for at blive en del af et unikt socialt fællesskab. I Facebookgruppen ’Sense – slank med fornuft – spørgsmål og svar’ kan du døgnet rundt hente sparring, støtte og konkrete råd fra Sense-teamets fagprofessionelle administratorgruppe samt gruppens øvrige medlemmer. Vi lægger vægt på en god og rummelig tone og lukker nye medlemmer ind hver torsdag. Bliv medlem af gruppen her: https://www.facebook.com/groups/308736569334413/?ref=share /Suzy Wengel

Læs mere

Sense blev vinder af TV2 programmet

Sense blev vinder af TV2 programmet "En kur der dur" 2017

Sense skulle gerne blive til en livsstil - ellers holder ændringerne ikke ved - og så kommer de tabte kilo på igen. Ellers har TV2 fanget de vigtigste pointer i Sense meget godt! Sense kan sagtens gøres individuel, så den passer til alle typer – både dem, der træner meget; dem, der er meget overvægtige; dem, der kun ønsker at smide et par kilo og dem, der ikke skal tabe sig, men blot ønsker en sund livsstil. En af de smarte ting ved Sense er, at du bruger håndfladen til at vurdere mængden af grøntsager, stivelse/frugt og protein – kun fedt afmåles i spiseskefulde. Da små mennesker har små hænder, og store mennesker har store hænder, vil mængden af kalorier automatisk blive tilpasset det enkelte menneske. Hvis du træner rigtig meget, skal du gerne have en håndfuld protein med top til hvert måltid. Dagen før et langt løb eller lignende er der også plads til en til to håndfulde stivelse/frugt ekstra. Det er altså let at tilpasse Sense til den enkelte person – uanset størrelse og behov. Suzy Wengel

Facebook

Instagram